Ardahan yolları!


Ardahan Yolları! 

Kurt dumanlı günü sever
Şair Yağmurlu Günü!

 


Ardahan yolları şimdi yağmurlu
Islanıyorum
Çiğdemler çiçek açtı
Göçmen kuşlar da döndü
Şimdi
Yanında olmak isterdim 

Ardahan yolları şimdi yağmurlu
Sesime yabancıyım
Ezgi kokan bir sabahın üstünde
Korku çalar kapımı
İnsanım
İnsan olduğum bilinmeli
Bir insan romanı okuyorum
Bir eşkıya romanı
Ellerim gözlerim dilim sesim
Benden hesap soruyor
Bu emek niye 

Ardahan yolları şimdi yağmurlu
Günü gün üstüne koyup çalıştık
Fabrika kapısında güvercinler
Mezar soytarıları
Her dilde İngilizleşmek
Fransızlaşmak
Kendi kendine yok oluş
Tan vaktinde yoldayım
Güneşin doğuşunu görüyorum
Bir kahkaha
Bir tufan
Kendine yabancı bir can
Ana kurban neredesin 

Ardahan yolları şimdi yağmurlu
Satılmış iş gücüm
Şaşkın
Perişan
Ellerimin günahı ne
Acemilik nedir diye sorarsan
Derim en kısa yoldan 

Ardahan yolları şimdi yağmurlu
Küskün duruyor gönlüm
Sokak devşirmesi yatak uykusuna
Köle
Kırbaç
Mühr i Süleyman
Devri devran
Boşuna geçmiş bunca zaman
Gökyüzü tanığımdır
Yeryüzü
Benim utancımı gizleyemiyor. 

Ardahan yolları şimdi yağmurlu
Ben şiir yazıyorum ıslak deftere
Ruhi Su
Balıkların öyküsünü anlatıyor
Nazım çoktan ölmüştü
Ülkemde »Demir Ökçe«
Utanıyorum 

Ardahan yolları şimdi yağmurlu
Yürüdüm sokak ezgileriyle
Kızılgedik bir dağdır
Kızılgedik bir yayla
Dağ sevdası
Yayla ezgisi
Benim tek özlemim 

Ardahan yolları şimdi yağmurlu
Tutun yıkılma ey gönül
Yağmurlu nevruz günlerine usulca
Geçerken kurt sürüleri 

Ardahan yolları şimdi yağmurlu
Kuşlar bana söylüyor ki
Bu topraklar altüst olacak günün birinde
Zalimlerin zulmünü hoş görürse!

1982 Ardahan 

Orhan Bahçıvan »Halis Kızılateş«
Ardahan Anka Kuşu Kitabımdan 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Alagöz Dağı’nın Çocukları / Çolaklar / »Kızılateş Sülalesi«

Merdinikli Türkmen Karaca-Oğlan...

Göle Yöresi Halk Oyunları