Ne İçeceksen Söyle!

 Ne İçeceksen Söyle!

 

 

Zaman hiç bilinmiyor öncesine bakma
Hançer sesi bir yaşam benliğimin bütünü
Soğumuş çelik suyunu çoktan içti
Gözlerinde koyu bir bardak çayın
Rengini görüyorum
Nefesin çay kokuyor 

Oturur oturmaz
Özgürlük şarkısını mırıldanmak
Çaydaki buharın sadeliğini görüyorum
Ya sahi sen ne içeceksen söyle
Soğuk sıcak
Fark etmez
Bana eşlik et bir şeyler içelim 

Saçların kıvır kıvır gerdan üstünde
El sürmeye can atıyor yüreğim
Kimseler görmeden
Duymadan
Gözlerimle tarayayım saçlarını
Nefesimle seveyim 

Dağları
Denizleri boş ver gitsin
Sen sadece toprağın üstünde
Gülüşlerini bana gönder
Beyhude sanma
Ben onları gözlerime dolduracağım
İçime akıtacağım 

Sahi söylesene ne içeceksen
İçki ile aram yok bilirsin
Ama sen istersen başla
Ben eşlik ederim kahveyle
Ağır ağır 

Bak ne düşündüm
Sen bu ellerine
Hiç kına yakmadın mı
Gelin olurken
Hayret
Oysa kınasız gelin olmaz
Yoksa sen gelin olmadın mı
Ah canımın içi
Demek kınasız gelin oldun
Üzüldüm 

Sus söylenme
Aldırma benim bu sözlerime
Biliyorsun
Ben böyle değildim
Şimdi durmadan söylenirim
Bizi bize bırakmadılar
Aldılar sevgimiz elimizden
Yasaklar dürtüsüyle
Şimdi
Sen ben ikimiz
Sevgisiz sevişiyoruz
Masanın kenarında öylece 

Sahi güzelim
Ne içeceksen söyle!


Orhan Bahçıvan »Halis Kızılateş«
Yasamal Şiirleri Adlı kitabımdan.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Alagöz Dağı’nın Çocukları / Çolaklar / »Kızılateş Sülalesi«

Merdinikli Türkmen Karaca-Oğlan...

Göle Yöresi Halk Oyunları