T.C. Yüzüncü Yıl Marşı Sözleri...


T.C. Yüzüncü Yıl Marşı Sözleri

 

Bu Marş Nasıl Yazıldı 

Bu güzel ülkemizin bir ozanı olarak, ülkemin kuruluşunun yüzüncü yılını kutlama mutluluğunu yaşarken, T.C. Yüzüncü Yıl Marşı başlığıyla bir marş yazmayı düşündüm. Düşüncemi belli bir süre olgunlaştırdıktan sonra, yavaş yavaş dizeleri kâğıda yazmaya başladım. 

Daha sonra 40 yıllık arkadaşım, Kazım Birlik ile bu düşüncemi paylaştım, şiir yazımı bitince hemen Kazım Birlik arkadaşa ilettim, benim görevim bitmişti. Şimdi sıra Kazım kardeşteydi. Birkaç gün bekledikten sonra, Kazım Birlik telefonla seslendi. “Beste Hazır” istersen şimdi telefonla dinletebilirim. Ben T.C. Yüzüncü Yıl Marşı’nı telefonda dinlediğimde sevinç çığlıkları attım. İki dost iki yürek olarak başarmıştık. 

Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan bu yana yüz yıl geçti. Bu yüz yıl içinde çok önemli olaylar yaşandı. Bunları uygarlığın getirisi olarak görüyorum. Her şeyin bir bedeli vardır. Biz bu yurdun genç beyinleri, düşünce öncüleri olan değerli yürekleri saygıyla anarak dizelere aktarmayı başardık. 

İki beyin bir olunca ortaya böylesi bir eser çıktı. Bu eserin sahibi koca bir ülkenin halkıdır. Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk adına gücümüz oranında bir eser oluşturduk. Bu halk her şeyin sahibidir, Taktir yüce Türk halkınındır. Saygıyla sunuyoruz. 

T.C. Yüzüncü Yıl Marşı! 

Atatürk’ün Anısına Saygıyla... 

Atam zafer bizimdir yüz yılda her savaşta
Bilgi ağıyla ördük bu yurdu baştan başa 

Güneş gibi doğuyor yurda mavi gözlerin
Türk eline ışıktır Atam senin sözlerin 

Biz Kuvâ-yi Milliye biz Atatürk genciyiz
Türk’üz Oğuz boyları bu toprağın özüyüz 

Kurtuluş savaşıdır bu ülkenin mayası
Ayla yıldız yan yana al bayrağın oyası 

Anadolu vatandır koca Türk otağına
Yüzüncü yıl adına selam Türk bayrağına 

Biz ezelden var ettik çağdaş ulus illeri
Bırak bayrağa değsin Anadolu yelleri

***** 

Gücünü senden alır aydın ülke gençleri
Geçtiğimiz her yoldan dönmeyiz asla geri 

Duysun bizi bu dünya biz Atatürk sesiyiz
Genç öncü derler bize asla geri dönmeyiz 

Geçtik hep geçiyoruz yolları boydan boya
Kuşattık anayurdu sevgiyle doya doya 

Kızıl ateş özünde şan verir ayla yıldız
Duyun Birlik sesini Mustafa Kemal biziz 

Halis Kızılateş »Orhan Bahçıvan«



T.C. Yüzüncü Yıl Marşı Notası.


T.C. Yüzüncü Yıl Marş Birlik Korosu

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Alagöz Dağı’nın Çocukları / Çolaklar / »Kızılateş Sülalesi«

Merdinikli Türkmen Karaca-Oğlan...

Göle Yöresi Halk Oyunları