Gökhan Temur.

 Gökhan Temur

 

1968 yılında Ankara’da doğdu. İlk, orta ve yükseköğrenimini Ankara’da tamamladı. 

Aslen Ardahanlı »Ardahan’a bağlı Dedegül Köyü« bir aileden gelen Temur müzikle küçük yaşlarda ilgilenmeye başladı. 

10 yaşındayken TRT Ankara Radyosu Çocuk Korosu’na girdi. 

Ortaöğreniminden sonra 1985 yılında Gazi Üniversitesi Müzik Eğitimi Bölümü’nde okumaya başladı. Aynı yıl TRT Ankara Radyosu THM Gençlik Korusu sınavını kazandı. Mustafa Özgül, Hikmet Taşhan, Mehmet Özbek ve Sadettin Gürhan’dan halk müziği solfeji, repertuarı ve teorisi dersleri alarak bilgisini pekiştirdi. 

1990 yılında Kültür ve Turizm Bakanlığı Şanlıurfa Devlet THM Korosu bünyesinde ses sanatçısı olarak göreve başladı. Türkiye’nin birçok bölgesinde koro elemanı ve solist olarak çeşitli konserlere katıldı. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve başka kurumlarda halk müziği topluluklarının oluşmasına katkıda bulundu, yönetmenliklerini üstlendi. 

Farklı tarzlarda besteleri bulunan Temur’un eserleri birçok sanatçı tarafından yorumlandı. 

Gökhan Temur, özellikle Ardahan’dan olmak üzere birçok derleme yaparak halk müziği arşivine kazandırdı. 

Orhan Bahçıvan, Selçuk Murat Kızılateş ile birlikte “Ardahan Türküleri” adlı kitabı yayımladı. 

2023 yılında "Hazînem" adlı ilk EP çalışmasını yayınladı. 

2009 yılından bu yana görevini Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul Devlet THM Korosu’nda sürdürmektedir.

 Koşmaları:

Haberin Olmaz 

Bana öyle gülme ey peri kızı
İçime akarsın haberin olmaz
Dışım güler ama başkadır halim
Yüzüme bakarsın haberin olmaz 

Öyle severim ki çoklar az kalır
Kaybolurum sende yoklar az kalır
Delersin gönlümü oklar az kalır
Canımı yakarsın haberin olmaz 

Gezdiğin yerlerde çiçekler açar
Başının üstünde bülbüller uçar
Aslın cennetten mi misk amber saçar
Kendine çekersin haberin olmaz 

Temur’um bu aşktır beni inleten
Mecnun edip dağı çölü dinleten
Her bir harf hecesi seni anlatan
Bir şiir okursun haberin olmaz 

Kandırma Bizi 

Ey bu dini kendi için kullanan
Allah diye diye kandırma bizi
Fakirin malını yiyip dellenen
Vallah(i) diye diye kandırma bizi 

Helalin içine haramı katıp
Boyarsın gözleri haclara gidip
Korkmadan yalandan yeminler edip
Billah(i) diye diye kandırma bizi 

O'na değil mala mülke taparsın
Düz yol tarif edip terse saparsın
Belli ki inanmış gibi yaparsın
Tallah(i) diye diye kandırma bizi 

Yavaş Yavaş 

Yaş kemale erdi yağmurum dindi
Bahçemde soluyor gül yavaş yavaş
Ateşim karardı korum azaldı
Göğe savruluyor kül yavaş yavaş 

Çok savaşa girdim çok yara aldım
Azgın denizlerle boğuşup geldim
Yelkenim yırtıldı rüzgarsız kaldım
Sona yanaşıyor sal yavaş yavaş 

Bilmem kaç baharım kaç kışım kaldı
Çoğunu bitirdim az işim kaldı
Yaşım yetmiş miydi seksen mi oldu
Artık tükeniyor yıl yavaş yavaş 

Temur'um hayattan pek tat almadım
Bir yanım kırıktı hiç tam dolmadım
Kötü söz ne imiş asla bilmedim
Şimdi lal oluyor dil yavaş yavaş 

İnsan Denir mi? 

Bir lokma ekmeği bölüşemeyip
Hep bana diyene insan denir mi?
Herkese yetecek yemek var iken
Hep kendi doyana insan denir mi? 

Karnı tok sırtı pek her daim zalim
Kendine sorarsan bulunmaz alim
Gittiği her yere götürür ölüm
Bir cana kıyana insan denir mi? 

Kandırır cahili dostum diyerek
Bir körpe kuzunun postun giyerek
Ben senin düşmanın astım diyerek
Fakiri soyana insan denir mi? 

Ülkeler aç yatıp bedel ödüyor
Temur'um çalanlar Mars’a gidiyor
Doyuyor durmuyor israf ediyor
Tok olup yiyene insan denir mi?

 

Gökhan Temur & Orhan Bahçıvan





Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Alagöz Dağı’nın Çocukları / Çolaklar / »Kızılateş Sülalesi«

Merdinikli Türkmen Karaca-Oğlan...

Göle Yöresi Halk Oyunları