Üşüyorum Sadece!

Üşüyorum Sadece!


 Ardahan Yerli Halkına



Yerlilerin sofrasına konuk olacağım
Yaşam bu pestil ekmek
Kıtlama çay nasibim diyeceğim

Çiçekli entari giymiş ev sahibem
Elleri kurtağzı kına
Totem inancı
İlginç

Çigelek tarlasında kelebek özgürlüğü
Kafkas dağlarının yeşiline saklanıyorum
Bir masal serinliği ışıklar gölgesinde
Zembereği çözülmüş yaşam
Çalar saat uzaklardan ömrümü yakalıyor
Acı tadında bir ses dokunuyor
Ömrümün dudaklarına

Senelerdir kendimi ezgilerde sakladım
Çünkü ben gizlenmiş şiirin dizeleriyim
Bir okuyucu bulsam okunacağım
Herkes duysun diye

Ben bir yayla çocuğuyum efendiler
Onun için her yanım çiçek yarası
Tanımaz sizin dünyanız
Tanımaz beni

Yaşam süreci gelinciğin yaprağında
Hiç kırılmıyor desem
Fakat demiyorum gizleri içimdedir
Korumaya çabalıyorum mühürlü sesinizden

Ardahan ovası yerli yeşil gün altında
Kız gelin ağılıyor baksana
Kür kırağı sesleniş
Aşka çağrıdır


Hayalimde bir tutam öpücük çiçek dolusu
Rengarenk boyanmış göz kapağına
Selam diyorum gülüyorlar
Evet, sanırım aşkı beklemek gerek
Çat kapı geldiği zaman
»Sabah güneşi çalar kırmızı konaklara«
Çocukken söylediğim bir ezgi
Yüreğimde yatıyor

Binlerce yıl masal dili seslenirdi
Keloğlan kulübesinden
Eski bir tuz taşı ter kokuyor kavlince
Bir toprak masanın serinliğinde
Ömrüm mavi çiçeklerle bezenmiş
Ömrüm beyaz

İçimdeki akan ırmak gülkurusu kokuyor
Bağlamanın sesiyle ezgilenirken
Seyranlarda gıcırtılı abluka
Unutmaya çabaladım
Olmadı

O büyük seyranlar tarih oldu
O büyük devranlar da
Dağlarda ateş yakmak istiyor canım
Kızılderili haberciler gibi
Haber salmalıyım sevgilim kıza
Epeydir arıyorum

Dünyayı gezmiş olarak yorgunum desem
Hıçkırık bir sözcük değil ki
Dağlara gönderesin
Nevruz çiçekleri baharı karşılıyor
Şimdi ben çiğdem devşireceğim

Soframızda pestil ekmek kokusu
Yoksul bir gecenin serinliğinde sensiz
Üşüyorum a benim canım üşüyorum sadece
Bu üşümek şiirde imgedir
Bilirsin ki yoksullar asla üşümez

Orhan Bahçıvan.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Alagöz Dağı’nın Çocukları / Çolaklar / »Kızılateş Sülalesi«

Merdinikli Türkmen Karaca-Oğlan...

Göle Yöresi Halk Oyunları