Ki Bağlacına Şiir


Ki Bağlacına Şiir




Ki bağlacı dilimize Farsçadan geçmedir
Aslen kim demektir



Beynimin
Boş noktalarını
Ki ile bağlamayı beceriyorum

Bilinç odağı
Değil mi ki efsane durağı
Düzü de
Tersi de sınıfta kalmış

Çekinmeden bağlaç yazmaya özendim
Belki sonundaki ayrılmaya
Bitişik kala

Dizelere yalnız bunu aktarayım diye
Sözlerimin içine özenle katıyorum
Ki öğreneyim diye

Aralarda ayrılık olsa da
Da ile ki aynı derdin dermanıdır
Desem de inanmayın

Derler ya
Teslim edilmeyen sözler içinde
Sen kimi arıyorsun ki
Bulamıyorsun

Tut ki dilim dilim seslenir
Yok ki başka bir ki
Söz içinde

Hayret
Düşüncem ayrılmış karşı duruyor
Yapışık sözcükler içinde

Şimdi nereden çıktı bu
Ki ile uğraşmak de da yazarak
Durup dururken

Bir dizede hatalı yazmışım
Ayrı kalması gerekirken
Birleştirmişim
Bilmem ki

En uzun dizelerin tam ortasında
Yap-boz resim adresi

Sorunun yanıtı
Üç çeşit ki vardır yazım kuralında
Bağlaç
Sıfat
Zamir
İkisi bitişik biri ayrı yazılır

Anladım ki
De'den sonra gelen ki
Eklendiği sözcüğü sıfat yapar

Ben masumum
Tüm sözlükler böyle diyor
Desem ki desem

Neredesin beynimdeki ses
Sen ki ayrısın
Gel ki birleşsin sesler

Soruyu bana sormaz ki
Anlatır geçer
Efsane yüzlü kadın
Ki bağlacını[i]

Orhan Bahçıvan


[i] Güney Dergisi / Sayı 71/ 2 0 1 5

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Alagöz Dağı’nın Çocukları / Çolaklar / »Kızılateş Sülalesi«

Merdinikli Türkmen Karaca-Oğlan...

Göle Yöresi Halk Oyunları